ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Τα νέα μας

Οι μικρές τάξεις του Δημοτικού στη #χελωνο-πρόκληση4

Τον περασμένο Δεκέμβριο απευθύναμε τη #χελωνο-πρόκληση4 στο κοινό και τους μαθητές όλων των βαθμίδων ζητώντας τη συνδρομή τους στο να επικοινωνήσουμε το θέμα της προστασίας των θαλάσσιων χελωνών στις παραλίες ωοτοκίας τους για το φετινό καλοκαίρι.

Στις 15 Φεβρουαρίου 2022 βρέθηκαν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του ΑΡΧΕΛΩΝ 23 ομαδικές ή ατομικές εργασίες από παιδιά 7-10 ετών, που περιλαμβάνουν βίντεο, κόμικς και κείμενα που συνοδεύονται από ζωγραφιές/ εικόνες. Τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους, με τα αδέλφια τους ή τους γονείς τους και τους δασκάλους τους.

«Κάποιες συμμετοχές ξεχώρισαν με βάση την πρωτοτυπία, τη δράση ή τις αξίες που περιέχουν, την έκφραση ή την αισθητική τους. Αυτές φαίνεται πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα» λέει η Έλλη Ταραμπέ, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του ΑΡΧΕΛΩΝ. «Το περισσότερο υλικό θα χρησιμοποιηθεί με κάποιο τρόπο αυτό το καλοκαίρι κατά την περίοδο αναπαραγωγής των θαλάσσιων χελωνών», συμπληρώνει.

Οι 4 συμμετοχές από το Δημοτικό σχολείου του Λεωνιδίου Αρκαδίας εντυπωσίασαν. Μία ήταν ομαδική συμμετοχή, με περιπέτειες, φαντασία και στοιχεία από την προσωπική εμπειρία των 2 από τους 5 συγγραφείς, που είχαν δει αληθινά χελωνάκια στη συγκεκριμένη παραλία. Η δεύτερη ήταν ατομική και αφορούσε ένα όνειρο, με το πολύ χρήσιμο συμπέρασμα: «Τα δάση και οι θάλασσες είναι βιότοποι των ζώων και δεν πρέπει να έχουν σκουπίδια”. H τρίτη ιστορία, με 2 συγγραφείς, θίγει το θέμα της διατήρησης των παραλιών ωοτοκίας και της αξίας της ενημέρωσης του κόσμου σχετικά με τη διατήρηση των καθαρών παραλιών και την ανακύκλωση των απορριμμάτων. Στην τέταρτη ιστορία, η ηρωίδα ξανασυναντά το χελωνάκι που είχε συναντήσει στη φωλιά του, μερικά χρόνια πριν, στην ίδια παραλία.

«Η Κοντούλα αλλάζει τον κόσμο» είναι ο τίτλος της ιστορίας που μας έστειλαν, μαζί με ωραίες ζωγραφιές, οι μαθητές από το Διθέσιο Δημοτικό Βασιλακίου Ηλείας! Μπράβο για την περιπέτεια αυτή που δείχνει όλους τους κινδύνους που αντιμετωπίζει μια χελώνα Καρέττα.

Ένα ωραίο εμψυχωτικό ποίημα, μας έστειλαν οι μαθητές από το 3ο Δημοτικό Αγίου Δημητρίου Αττικής. Μία ακόμη πρωτότυπη ιδέα ήταν η ατομική συμμετοχή από το 7οΔημοτικό Άνω Γλυφάδας, με κείμενο και ζωγραφιές που συνδέουν το θέμα των θαλασσίων χελωνών με παιδιά- πρόσφυγες σε βάρκα.

Όμορφες ζωγραφιές μαζί με ένα ποίημα δράσης και φαντασίας έστειλαν 26 μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης από το Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό στην Εκάλη Αττικής. Μία πολύ όμορφη και καλογραμμένη ιστορία που ξεχώρισε με την ζωντανή περιγραφή της συμμετοχής παιδιών στη διάσωση των νεοσσών έφθασε από το 39ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου.

Οι δώδεκα συμμετοχές από μαθητές της Γ’ τάξης στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα στη Βάρη Αττικής αποτέλεσαν ρεκόρ για τη #χελωνο-πρόκληση4 των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Αρκετά παιδιά έδειξαν με τα κείμενά τους ότι έχουν πολλές γνώσεις για τις θαλάσσιες χελώνες και τις παραλίες ωοτοκίας. Σε πολλές ιστορίες αναφέρθηκαν οι δυσκολίες των νεοσσών να φτάσουν στη θάλασσα και η σωστή αντιμετώπιση από τους ανθρώπους. Επίσης περιεγράφηκαν οι βασικοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν οι θαλάσσιες χελώνες. Μία χαριτωμένη ιδέα που χρησιμοποιήθηκε ήταν για ένα χελωνάκι που ψάχνει την αγαπημένη του μαμά για πολύ καιρό.

Η αφήγηση των ιστοριών έγινε με πολλούς τρόπους: ένα χελωνάκι μπήκε στη θέση του αφηγητή με σκοπό να ενημερώσει τα παιδιά για το πώς μπορούν να βοηθήσουν. Μία ιστορία παρουσιάστηκε σαν απίθανο θεατρικό έργο που εξελίσσεται στο διάστημα. Επίσης διαβάσαμε ένα διάλογο ανάμεσα στα χελωνάκια μιάς φωλιάς και είδαμε όμορφους συνδυασμούς εικόνων από το διαδίκτυο και αφήγησης.

Σε ότι αφορά τα εικαστικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν, μας έκανε εντύπωση η δημιουργία βίντεο με χρήση κουκλοθέατρου που παίζουν τα παιδιά. Ξεχώρισε το κόμικ δύο παιδιών με τα ζωντανά χρώματα και σχέδια και καθώς και η πολύ πρωτότυπη ιδέα δημιουργίας βίντεο με τα playmobil!

Μας έδωσε ιδιαίτερη χαρά το ότι κάποιοι από τους μικρούς μας φίλους αναφέρθηκαν στις εθελοντικές δράσεις του ΑΡΧΕΛΩΝ, στη προστασία των φωλιών και στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών στη Γλυφάδα. Μία από αυτές ήταν το πολύ ζωντανό και σύντομο βίντεο με πρωταγωνιστές δύο από τους μαθητές, που παίζουν πολύ καλά το ρόλο τους του. Μπράβο στους δημιουργούς!

Την Τετάρτη 13 Απριλίου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή παρουσίαση και συζήτηση με όσους από τους συμμετέχοντες αυτής της ηλικιακής ομάδας βρέθηκαν εκεί, με τη συνδρομή των μελών/εθελοντών του ΑΡΧΕΛΩΝ Ηλία Πίτσικα, Ελένης Καλογιάννη, Λένας Καστελλιώτη και Ράνιας Σπυροπούλου. Δείτε αποσπάσματα στο βίντεο εδώ.

«Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών για το ενδιαφέρον και το χρόνο που αφιέρωσαν για το θέμα της προστασίας των θαλάσσιων χελωνών» τονίζει η Αναστασία Σαμαρτζή, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Δράσεων του ΑΡΧΕΛΩΝ. «Θέλουμε να κρατήσουμε την επαφή μαζί σας. Σας περιμένουμε για μία επίσκεψη στο Κέντρο Διάσωσης στη Γλυφάδα Αττικής ή στα προγράμματα του ΑΡΧΕΛΩΝ στη Ζάκυνθο, την Κρήτη και την Πελοπόννησο, απλά ειδοποιείστε μας μία εβδομάδα πριν », συμπληρώνει.

Τις συμμετοχές ταξινόμησαν, διάβασαν και σχολίασαν τα παρακάτω μέλη/ εθελοντές του ΑΡΧΕΛΩΝ: Δέσποινα Δασενάκη- δημοσιογράφος, Όλγα Δρετάκη- Δρ. Βιολογίας, Σίσσυ Μπλυμάκη- εκπαιδευτικός, Joanne Stournaras- συγγραφέας, δασκάλα Αγγλικών, Ράνια Σπυροπούλου- βιολόγος/ωκεανογράφος

Δείτε το κείμενο της ανακοίνωση της #χελωνοπρόκλησης4 (Δεκέμβριος 2021) εδώ.

 

Navigation

Social Media